Caravana Plata cu PET

In perioada 9 – 18 noiembrie, platesti cu plastic pentru fructe si legume romanesti.

  • Carrefour Romania, cu sprijinul GreenPoint Management reia Caravana Plata cu PET toamna aceasta si incurajeaza toti locuitorii din Iasi sa treaca la obiceiuri mai bune si sa colecteze selectiv deseurile de plastic de tip PET
  • Timp de 7 zile, in perioada 9 – 15 noiembrie, locuitorii din Iasi vor putea aduce ambalaje de tip PET la Caravana amplasata in fata hipermarketului si vor primi in schimb fructe si legume de la producatori locali
  • Perioada de colectare se mareste cu 3 zile, deci iesenii pot aduce pet-uri pana pe data de 18 noiembrie
  • Mai mult, Carrefour extinde caravana si in afara magazinului si aduce Plata cu PET in comunitati, la asociatii, centre de zi sau ONG-uri care pot colecta, timp de o saptamana, PET-uri in schimbul carora retailerul le ofera fructe si legume de la producatorii locali

Caravana Carrefour Plata cu PET ajunge toamna aceasta in Iasi si invita toti locuitorii sa foloseasca plasticul ca moneda de schimb pentru fructe si legume de la producatori locali, incurajand, astfel, trecerea la obiceiuri mai bune si un consum responsabil de resurse, pentru a proteja mediul inconjurator. Plata cu PET este parte din programul national Carrefour de economie circulara Punem Pret Pe Plastic, care propune actiuni concrete pentru a folosi responsabil resursele prin reciclare, reducere si refolosire.

”Plasticul este o resursa valoroasa, iar introducerea sa intr-un circuit de economie circulara este esentiala pentru protejarea mediului inconjurator. Plata cu PET este un exemplu excelent prin care putem da valoare plasticului – iar caravana din toamna 2019 in 6 orase din tara ne-a aratat cat de important este sa ducem initiativa si in local pentru a ajunge la cat mai multi dintre clientii nostri. De aceea, toamna aceasta, ne-am adaptat conditiilor de siguranta si am mutat Plata cu PET pe roti, pentru a ajunge in cat mai multe locatii. In plus, sustinem si incurajam si comunitatile locale din orasele in care suntem prezenti – ONG-uri, asociatii de mediu sau centre de copii si tineret sa fie parte din acest demers. Acestea au posibilitatea de a colecta, timp de o saptamana, PET-uri pentru a primi, la schimb, fructe si legume. Este un proces de educare si de schimbare de comportament pe care ni-l asumam noi, Carrefour, alaturi de partenerii si de clientii nostri” a transmis Felician Cardos, Manager Mediu Carrefour Romania.

Pana pe 15 noiembrie, locuitorii din Iasi vor putea cumpara fructe si legume provenite de la producatori locali, platind cu ambalaje de tip PET, in hipermarketul Carrefour Iasi Felicia. Mecanismul campaniei este unul simplu:

  • Fiecare PET valoreaza un fruct sau o leguma
  • Clientii pot aduce maximum 20 de PET-uri pe zi – sticle de apa, bere sau suc, cu gramaje intre 0.2 litri si 6 litri, curate
  • PET-urile sunt aduse si colectate la Caravana, amplasata vizibil in parcarea hipermarketului
  • Numarul de ambalaje de tip PET aduse va fi notat pe un cartonas, pe care fiecare participant il primeste in momentul predarii PET-urilor
  • Cu acest cartonas, locuitorii pot ridica fructe si legume din incinta magazinului, in functie de numarul de PET-uri aduse
  • Clientii care aduc minimum 20 de ambalaje PET in perioada campaniei pot participa la tombola cu premii speciale, cu inscriere pe baza cartonasului. Pentru mai multe detalii, participantii pot consulta regulamentul campaniei pe www.carrefour.ro sau la biroul Relatii Clienti din magazin. 

De asemenea, conditiile si recomandarile pentru a colecta PET-uri sunt:

  • In Plata cu PET se accepta exclusiv PET-uri de apa, bere sau suc, cu gramaje pana la 6 litri, care nu contin urme de alcool, detergenti sau produse lactate.
  • Se recomanda clatirea PET-urilor inainte de colectare, pentru a respecta normele de igiena, dar si pentru a facilita procesul de reciclare – este important ca sticlele PET sa fie curate, pentru ca materiile prime obtinute in urma reciclarii sunt folosite in diverse industrii, inclusiv industria igienica sau alimentara.
  • Se recomanda turtirea PET-urilor – pentru eficientizarea transporturilor dar si a spatiului de colectare.

Ne-am implicat in aceasta campanie pentru a contribui la educarea populatiei privind colectarea deseurilor. Toate deseurile colectate in cadrul campaniei vor fi reciclate in Romania, tara noastra avand o capacitate de a-si recicla  deseurile generate. Vrem ca oamenii sa vada deseul ca pe o resursa iar colectarea separata a deseurilor trebuie sa se intample in fiecare casa din Romania.  Educatia si un sistem de management al deseurilor transparent sunt baza pentru a face tranzitia catre economia circulara.A declarat Adela Lazar, Presedinte GreenPoint Management.

Toamna aceasta, Caravana Plata cu PET va stationa in parcarile magazinelor Carrefour din 6 orase, in perioada 21 octombrie – 24 noiembrie. Traseul Caravanei a inceput la Brasov si continua, in paralel, in Baia Mare si Constanta, Iasi si Targu Jiu, iar in final va stationa la Bucuresti.

Plata cu PET merge mai aproape de comunitațile locale. Timp de o saptamana, acestia vor colecta ambalaje de tip PET impreuna cu membrii din comunitate, incurajand trecerea la obiceiuri mai bune.

Partenerii principali din campania Caravana Plata cu PET de anul acesta sunt GreenPoint Management si Biodeck.

In 2019, in cadrul initiativei Plata cu PET, au fost colectate peste 270.000 de PET-uri. Caravana a ajuns in 6 orase si a fost implementata cu sprijinul partenerilor care s-au alaturat programului, pentru a sustine actiunile concrete de introducere a plasticului intr-un traseu de economie circulara: Primaria Municipiului Buzau, Green Resources Management S.A., Green Group si RER Sud S.A., Green Point & Green Academy – Oradea, Constanta, Cluj, Bucuresti, Timisoara.

***

Despre Carrefour

Carrefour Romania ofera clientilor sai un univers de posibilitati de a face cumparaturi in siguranta: direct in cele peste 360 de magazine din tara, unde, cu aplicatia Carrefour si casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapida si usoara sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasa sau prin Click & Collect: www.carrefour.ro si platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store si cu o retea prezenta in 36 de orase.

Carrefour sustine comunitatile in care activeaza prin programe si initiative nationale pe termen lung, cu impact pozitiv in societate, in ansamblul ei: Cooperativa Agricola Varasti, prima de acest gen fondata de retailer in Romania, Deschidem Romanesc si Crestem Romania BIO, in cadrul careia a introdus in premiera in Romania, eticheta “in conversie la bio”. In plus, Carrefour a sustinut atat financiar cat si prin transfer de expertiza, infiintarea Fundatiei pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care isi propune sa contribuie la o schimbare sistemica a sectorului legumicol din Romania.

Ducand mai departe grija pentru comunitate si mediul inconjurator, Carrefour Romania deruleaza Punem Pret pe Plastic, un program de economie circulara adresat reducerii cantitatii de ambalaje din plastic si introducerii plasticului intr-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire si reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile si compostabile alaturi de o gama extinsa de produse biodegradabile, realizeaza programe de colectare selectiva si deruleaza initiative de incurajare a bunelor obiceiuri. Acestor initiative li se adauga contributia de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Rosie si suportul pentru multe alte programe prin care sustine comunitatile vulnerabile si reduce risipa alimentara.

(Visited 1.059 time, 4 visit today)

Distribuie articolul prietenilor tăi:

Nu există comentarii

Comentarii